اختراع سامسونگ در زمینه دسته بندی و تعامل با آیکون ها در واسط کاربر لمسی
 
موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید

این درخواست حق اختراع در اصل در دسامبر سال 2011 به USPTO ارسال شده و در ماه ژوئن سال 2012 تحت شماره US 2012/0147057 A1 منتشر گردید.

اختراع یاد شده در ارتباط با تعامل کاربر با اشیاء یا آیکون های نمایش داده شده بر روی صفحات نمایش لمسی و دسته بندی آنها ها است. این اشیاء (آیکون ها) می توانند نماینده برنامه ها، ویجت ها، پوشه ها و موارد مشابه باشد.

بر اساس اختراع سامسونگ کاربر می تواند با کشیدن یک آیکون بر روی آیکون دیگر یک گروه را ایجاد نماید و این گروه به صورت یک پشته نمایش داده خواهد شد.

 Samsung UI Patent

با اشاره انگشت به گروه ایجاد شده می توان محتویات آنرا مشاهده کرد. به عنوان مثال با این کار ممکن است آیکون ها از روی پشته به بالا حرکت کرده و در نهایت محتویات پشته  به صورت Pop Up بر روی صفحه نمایش داده شود.

Samsung UI Patent

همچنین با لمس پشته و سپس کشیدن انگشت به سمت پائین یا بالا محتویات پشته به صورت آکاردئونی باز شده و می توان آنها را مشاهده نمود. باز شدن ممکن است هم جهت با حرکت انگشت و در شریطی خلاف جهت آن باشد.

Samsung UI Patent

اگر میزان کشیدن انگشت بیش از یک آستانه از پیش تعیین شده باشد سیستم وارد وضعیت حرکت طوماری (Scroll Mode) می شود و کاربر می تواند به حرکت طوماری در میان اقلام موجود در گروه بپردازد. در نهایت نیز با انتخاب هر آیکون عملیات مربوط به آن انجام می شود. مثلاً انتخاب آیکون یک برنامه موجب اجرا شدن آن خواهد شد.

Samsung UI Patent

هرچند پیش از این نیز روش هایی تقریباً مشابه با روش های یاد شده در بالا مورد استفاده قرار می گرفته و حتی برخی از آنها دارای حق اختراعات تأیید شده ای هستند، اما سامسونگ امیدوار است وجود تفاوت های هرچند کوچک در روش های موجود در این درخواست حق اختراع با روش های قبلی، کارشناسان اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا را مجاب به تأیید اختراع یاد شده نماید.

این اختراع سامسونگ را می توان جزو اختراعات حوزه تعامل انسان و ماشین (Human-Machine Interaction یا HMI) یا به عبارتی تعامل انسان و رایانه (Human-Computer Interaction یا HCI) دانست. درسال های اخیر اختراعات این حوزه از فناوری اهمیت بسیار بالایی یافته و هرچند ایده های مطرح شده در این اختراعات معمولاً بسیار ساده است، اما منازعات قانونی بسیار گسترده ای بر روی همین اختراعات به ظاهر ساده انجام می پذیرد.

نمونه این اختراعات حق اختراع شماره 7,657,849 و حق اختراع شماره 8,046,721 در مورد "از حالت قفل خارج نمودن یک دستگاه با انجام یک حرکت خاص (gesture) بر روی یک تصویر" است که توسط اپل به ثبت رسیده و با وجود سادگی، تا کنون جزو قدرتمندترین اختراعات اپل در منازعات قانونی در مقابل سازندگان گوشی های مبتنی بر اندروید بوده است ().

منبع :

USPTO

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب